Memoria nu este nici percepție, nici concepere cu mintea, ci posesiunea sau înrâurirea uneia dintre ele, după trecerea unui anumit timp. (ARISTOTEL)
- Cu cât memoria este mai mare cu atât judecată este mai mică.
- Memoria este baza oricărui fel de învățământ.
- Nu există desigur memorie totală în al cărei orizont să se păstreze tot ce am trăit, am văzut, am citit. (CIOCULESCU)
- Memoria este reluarea în întrebuințările viitoare a unui lucru înțeles și judecat. (COMENIUS)
- Cu cât vrei să îți amintești în mod mai fideli sau mai ușor cu atât imprimă-ți mai adânc. (COMENIUS)
- Memoria omului e un fel de oglindă care după ce a primit imaginile obiectelor înconjurătoare capătă viață și le dispune într-o nouă ordine. (EMERSON)
- Memoria este selectivă adică alege și reține în special ceea ce este important. (GOETHE)
- Memoria poate să dispară dacă judecată e prezentă în clipa respectivă. (GOETHE)
- Cine vrea să dobândească o memorie bună trebuie s-o cultive, s-o întărească printr un exercițiu zilnic. (DIDEROT)
- Memoria nu trebuie să fie ocupată decât de lucruri pe care suntem interesați a le păstra și care au legătură cu viața reală. (KANT)
Proverbe, cugetări definiții despre educație, Editura Albatros, București, 1977
No Comments Yet