Nu ştiu¹/  alţiicum sunt²/, dar eu³/, când mă gândesc la locul naşterii mele, la casa părintească din Humuleşti, la stâlpul hornului4/ unde lega mama o şfară cu motocei la capăt5/, de crăpau mâţele jucându-se cu ei6/, la prichiciul vetrei cel humuit4/, de careţineam7/ când începusem a merge copăcel8/, la cuptiorul4/ pe care ascundeam9/, când ne jucam noi, băieţii, de-a mijoarca10/, şi la alte jocuri şi jucării pline de hazul şi farmecul copilăresc4/, parcă-mi saltă şi acum inima de bucurie!³/”

1. Nu ştiu… – PP

2. alţii cum sunt… – CD, subordonată față de propoziția 1

3. …dar eu… parcă-mi saltă şi acum inima de bucurie! – PP, raport de coordonare adversativă cu propoziția 1.

4. ... când mă gândesc la locul naşterii mele, la casa părintească din Humuleşti, la stâlpul hornului … la prichiciul vetrei cel humuit… la cuptiorul… şi la alte jocuri şi jucării pline de hazul şi farmecul copilăresc… – CT, subordonată față de 3.

5. … unde lega mama o şfară cu motocei la capăt, – AT, subordonată față de propoziția 4.

6. … de crăpau mâţele jucându-se cu ei – Consecutivă, subordonată față de propoziția 5.

7. ...de care mă ţineam…. – AT, subordonată față de propoziția 4,

8. ….când începusem a merge copăcel…. –  CT, subordonată față de 7,

9. …pe care mă ascundeam…. – AT, subordonată față de propoziția 4,

10. …când ne jucam noi, băieţii, de-a mijoarca… – CT, subordonată față de 9.

ATENȚIE!!! Propoziția 3 conține un anacolut destul de des întâlnit în vorbire, eu…. parcă-mi saltă…